Instagram followers, instagram stories dla twojej firmy

/ / Blog
INSTAGRAM FOLLOWERS

Instagram – 5 korzyści z prowadzenia konta firmowego

Kto nie słyszał o Instagramie? To niemalże tak trudne, jak nieznajomość Facebooka! Nie trzeba go używać, żeby o nim w ogóle słyszeć. Tym bardziej, że Instagram naprawdę ma ogromny potencjał. To potężne medium społecznościowe, które podobnie jak Facebook, gromadzi wokół konkretnego profilu aktywnych użytkowników – Twoich potencjalnych klientów.

Instagram dla firm – czy warto założyć konto firmowe?

Instagram to już nie tylko portal społecznościowy, ale też dla wielu firm świetne narzędzie marketingowe. Za jego pośrednictwem można skutecznie promować swoją markę w Internecie oraz docierać do nowych klientów. Wiele firm zbudowało na Instagramie zaangażowaną społeczność, a portal stał się dla nich ważnym kanałem sprzedażowym. Zastanawiasz się, czy warto prowadzić profil firmowy na Instagramie i jakie przynosi to efekty? Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania.

Jak działa Instagram?

Jako przedsiębiorca powinieneś traktować Instagram jak biznesowe narzędzie, służące do skutecznej promocji firmy. Instagram to medium społecznościowe, które opiera się na przekazie wizualnym. Zasada działania jest prosta: możesz obserwować wybranych użytkowników, użytkownicy mogą obserwować Ciebie. Jeżeli dodasz zdjęcie lub wideo, wszystkie obserwujące Cię osoby zobaczą ten materiał na swojej osi czasu. Natomiast jeżeli ktoś obserwowany przez Ciebie doda post, Ty widzisz go u siebie. Wszystko odbywa się przy użyciu aplikacji instalowanej bezpośrednio na smartfonie. Zrobienie prostego zdjęcia lub wideo, edycja i publikacja zajmuje maksymalnie kilka minut i nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Zdjęcia są kwadratowe, podłużne lub poziome, a wideo może trwać maksymalnie 30 sekund. Takie obostrzenia sprawiają, że oś czasu Instagrama jest wizualnie atrakcyjna i bardzo wygodna do przeglądania.

5 najważniejszych korzyści posiadania firmowego Instagrama

1. Popularność, duży zasięg i wartościowe grupy docelowe

Z Instagrama korzysta ponad 7 milionów osób w Polsce. Instagram jest więc medium z dużym potencjałem marketingowym i świetnie sprawdza się jako narzędzie do budowania świadomości marki w Internecie. Na tle innym mediów społecznościowych wyróżnia się najwyższymi wskaźnikami zaangażowania użytkowników pod względem likes i komentowania opublikowanych treści. Dużą wartość marketingową ma również opcja promowania postów, umożliwiająca dotarcie do nowych odbiorców.

2. Skuteczna platforma do prowadzenia działań typu: content marketing i budowanie społeczności

Content marketing to bardzo istotna w dzisiejszych czasach gałąź marketingu, która – w skrócie – opiera się na publikowaniu wartościowych treści, dostosowanych do danej grupy docelowej. Taka strategia świetnie sprawdzi się w przypadku specjalistycznych i lifestylowych sklepów internetowych. Przy pomocy obrazu można szybko i tanio stworzyć interesujący storytelling. Z kolei mechanizm polubień postów, komentarze, hashtags, oznaczanie użytkowników czy opcja udostępniania czyichś postów doskonale wspierają budowanie społeczności. Współcześni konsumenci coraz częściej chcą utożsamiać się z marką, jej filozofią czy daną grupą, którą ta reprezentuje. Instagram jest doskonałym narzędziem budującym poczucie takiej integracji, a zarazem pozwalającym śledzić na bieżąco ofertę sklepu czy to, co się w nim dzieje.

3. Przekazy marketingowe zawsze pod ręką odbiorców

Działanie Instagrama opiera się na aplikacji mobilnej, która uruchamiana jest przez użytkowników przynajmniej raz dziennie. Wygoda korzystania i szybki dostęp do zdjęć oraz wideo sprzyjają zaangażowaniu osób korzystających z tego medium. Z racji rosnącego udziału mobile w sprzedaży internetowej marketing wielokanałowy nie jest już tylko trendem, ale koniecznością. Spójna i konsekwentna komunikacja marki w różnych kanałach sprawia, że sklepy internetowe notują wyższe wskaźniki sprzedażowe.

Na Instagramie warto zwrócić uwagę na politykę wykorzystywania hashtagów, wybierając te bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością. Jeżeli marka wykreuje swój indywidualny hashtag, będzie bardziej rozpoznawalna, co w dłuższej perspektywie wpłynie na skuteczniejsze działania promocyjne.

4. Miejsce na angażujące i ciekawe konkursy

Instagram można wykorzystać również w kreatywny sposób, np. organizując angażujące konkursy. Mają one potencjał viralowy: uczestnicy konkursu mogą o nim powiedzieć znajomym czy też udostępnić post na swoim profilu lub w Instagram Stories. Promowany konkurs może przynieść nowych obserwujących, co wpływa na budowanie społeczności, a w przyszłości może podnieść potencjał sprzedaży.

Najskuteczniejsze konkursy opierają się na publikowaniu przez uczestników zdjęć lub wideo, które oznaczone są określonymi przez organizatora hashtagami lub zawierają wzmiankę o profilu sklepu. Dzięki temu informacja o marce trafia do każdej osoby, która obserwuje uczestników konkursu, a kliknięcie w hashtag skutkuje wyświetleniem się wszystkich materiałów, które są nim oznaczone.

5. Galeria i opinie

Instagram to miejsce, w którym ludzie przedstawiają swoją codzienność, skupiając się na stylu życia. Z tego powodu wszelkie marki modowe, kosmetyczne, sportowe i technologiczne są chętnie promowane przez użytkowników aplikacji. Nowe ubranie, rower czy smartphone to świetna okazja do tego, aby pochwalić się znajomym – właśnie na Instagramie. Tego typu publikacje z powodzeniem można traktować jak rekomendacje.

Warto zastanowić się również nad płatną współpracą z influencerami, posiadającymi duże profile z zaangażowaną społecznością. Polecenie produktu na takim profilu może nie tylko przynieść korzyści wizerunkowe, lecz także realnie wpłynąć na sprzedaż.

Ponadto Instagram może zostać wykorzystany jako galeria. Wystarczy odnaleźć zdjęcia, na których widnieje produkt, poprosić autora o zgodę i umieścić je na swoim profilu lub na karcie produktu.

W jaki sposób budować swoją markę na Instagramie?

Zacznij od analizy konkurencji, przecież zawsze z kimś warto się porównać! Dzięki temu wypracujesz własny sposób komunikacji w mediach społecznościowych, zobaczysz, co spotyka się z zainteresowaniem odbiorców, sprawdzisz też czy Instagram dla firm z Twojej branży rzeczywiście ma sens.

Zaplanuj i przygotuj odpowiednie treści, sprawdź, co się klika. Zapoznaj się z rodzajami zdjęć na Instagramie, przejrzyj inne profile (np. te należące do influencerów). Zastanów się, co chcesz publikować na swojej stronie i konsekwentnie się tego trzymaj.

Stwórz swój harmonogram publikacji – tak, jak w przypadku Facebooka, tak i tutaj częstotliwość wrzucania postów ma wielkie znaczenie. Przede wszystkim ułatwia to pracę, a po drugie, powoduje, że wzrastają zasięgi i więcej osób ma szansę zobaczyć Twój profil.

Bądź zawsze aktywny – reaguj na komentarze, lajkuj posty innych. Wchodź po prostu w interakcję, ale nigdy nie baw się w tzw. F4F, czyli follow for follow. Polega to na dodawaniu innych do obserwowania (nawet, gdy ich treści Cię nie interesują), a następnie usuwaniu. Jest to zła praktyka, którą przestał aprobować nawet sam Instagram. Bądź naturalny, lajkuj zdjęcia te, które Ci się podobają, oglądaj odpowiednie profile i nie stawiaj tylko na liczby.

Umieść link do swojej strony – jedyne miejsce, gdzie możesz umieścić skrócony link, np. do swojego sklepu to tzw. BIO. Miejsce to znajduje się na Twoim instagramowym profilu, gdzie wprowadzasz krótki opis swojej działalności, możesz dodać hasztag i właśnie jeden link.

Korzystaj z aplikacji, które uatrakcyjnią Twoje zdjęcia. Nanoś odpowiednie filtr, dodawaj napisy, krótkie animacje. Twórz mini filmy w przyspieszonym tempie, dzięki autoryzowanej aplikacji Boomerang od Instagrama. Z pomocą Layout stworzysz kolaże lub inne ciekawe kompozycje. Baw się treścią!

Możesz zlecić to NAM!

Z Instagrama korzystają miliony osób. Codziennie publikowane są tam miliony zdjęć. Czemu więc masz być tam nieobecny? Dzięki ekipie emseo.pl Twoja marka zyska ludzkie oblicze, stanie się bliższa konsumentom. Z pewnością i Twoi klienci znajdują się Instagramie. To naprawdę łatwy i skuteczny sposób, by do nich dotrzeć.

Przekazując prowadzenie firmowego Instagram ekipie emseo.pl zyskujesz cenny czas na prowadzenie biznesu. My zajmiemy się budowaniem Twojej marki w Internecie. Ekspresowo zdobędziemy nowych organic Instagram followers, zwiększymy zasięgi Twojego konta, wypromujemy markę. Nasze usługi są idealnym rozwiązaniem dla firm, które pragną szybko osiągnąć sukces zdobywając dużo nowych klientów