Promocja twojego biznesu w Katowicach

/ / Blog

 

Tych błędów lepiej nie popełniać – efektywne pozycjonowanie stron Śląsk

Poznaj główne błędy pozycjonowania początkującego przedsiębiorcy i nie popełniaj ich w obrębie swojej witryny internetowej. To duża oszczędność uczyć się na cudzych błędach, szczególnie jeśli chodzi o Twój biznes. Jak zdefiniować pozycjonowanie oraz jak odróżnić je od optymalizacji? Jeśli wprowadziłeś setki słów kluczowych, a grono Twoich odbiorców to.. rodzina i przyjaciele, to znak! Przeczytaj zanim będzie za późno… przeanalizuj stronę internetową i sprawdź, który z błędów dotyczy Ciebie!

Na początku zacznijmy od odbiorców, czy wiesz do kogo mają trafiać publikowane treści? Coraz częściej widoczny jest trend dostosowywania swojej witryny pod wytyczne wyszukiwarki Google. Pomysł wydaje się słuszny, a czy faktycznie jest? Taka praktyka może odstraszać użytkowników, którzy na Twojej stronie nie znajdą treści godnych ich uwagi. To z kolei przełoży się na brak poleceń i rekomendacji na zewnątrz. Strona zawierająca zbyt dużą liczbę słów kluczowych może stać się nieestetyczna i nieczytelna, a to pierwszy krok do utraty zasięgu. Określ grupę docelową i skup się na tworzeniu wartościowych treści, które przyciągną potencjalnych klientów. Czy musi być to rozbieżne z wytycznymi Google? Wręcz przeciwnie, oba działania można połączyć i pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie stron. Publikowanie unikalnych treści sprawdzi się dużo lepiej niż nieodmienne frazy kluczowe wciskane wyłącznie dla robotów Google. Obserwuj, jak konsumenci reagują na specjalistyczne artykuły czy poradniki z branży, rozważ założenie firmowego bloga i z satysfakcją notuj, jak Twoje statystyki idą w górę!

Początkujący często borykają się z problemem jasnego wyznaczenia celów oraz określenia jakie frazy kluczowe wybrać. Najprościej spojrzeć na to okiem konsumenta i zastanowić się, czego może poszukiwać na naszej stronie oraz jakie słowa kluczowe połączone są ze stroną naszej firmy. W następnym kroku sprawdź jak często są one wyszukiwane oraz oceń czy Twoja firma ma szansę wywalczyć najsilniejsze słowa kluczowe. Podajmy prosty przykład – jako agencja SEO wchodzisz na rynek i zamierzasz działać lokalnie, sprawdzasz więc frazy np. pozycjonowanie Katowice, pozycjonowanie stron Katowice, SEO Katowice, pozycjonowanie Śląsk, pozycjonowanie stron Śląsk czy SEO Śląsk. Okazuje się, że konkurencja jest silna, ale Ty masz w zanadrzu cały szereg działań i wiesz, że już niedługo znajdziesz się na wysokiej pozycji. Dokładnie obserwujesz, analizujesz i badasz – tworzysz plan i się go trzymasz, zapewniamy, że to dużo lepsza taktyka niż kupowanie kota w worku i działanie po omacku. Dodatkowo podpowiadamy, że Google Analytics znacznie ułatwi Twoją pracę. Pamiętaj również, aby tagowanie było rzetelne. W innym przypadku zirytowany konsument uzna, że został oszukany i szybko opuści Twoją stronę. W przyszłości również będzie omijał ją szerokim łukiem.

Czy wiesz, że ruch z urządzeń mobilnych praktycznie równa się temu z laptopów i stacjonarek? Jeśli Twoja witryna jeszcze nie została przystosowana do podglądu mobilnego, użytkownicy tabletów i smartfonów nie będą zadowoleni. Obniży to znacznie Twój ruch na stronie, ponieważ użytkownicy mobilni będą mieli trudność przeglądania oferty oraz poruszania się po witrynie. Miej na uwadze responsywność i idź z duchem czasu. Jeśli te argumenty Cię nie przekonują – przeanalizuj swoje statystyki pod kątem wejść z urządzeń mobilnych.

Skuteczne pozycjonowanie to trudna sztuka, sztuka, którą oczywiście da się okiełznać. Jeśli zadbasz o podstawy takie jak wiedza, obserwacja i analiza – Twoje starania nie pójdą na marne. Dołóż wszelkich starań, aby praca wykonana była rzetelnie oraz zgodnie z wytycznymi Google, nie zapominaj jednak dla kogo tworzysz stronę. W końcu to użytkownicy wyszukiwarek są Twoimi klientami, nie zaś roboty Google.