Nie słyszałeś o marketingu dedykowanym branży gastronomicznej? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!

/ / Blog
opinie zomoto

Marketing dla branży gastronomicznej

Coraz łatwiej zaobserwować można prężny rozwój branży gastronomicznej. Co rusz powstają nowe kawiarnie, restauracje czy bistro! Na każdym kroku kuszą nas apetyczne dania, wyszukane menu i promocje. Konkurencja nie śpi, żeby nie powiedzieć, że mnoży się w oczach. Kiedyś wystarczyła przyzwoita kuchnia i atrakcyjna lokalizacja oraz przyjazny wystrój, aby klient zechciał wybrać właśnie Ciebie. Ale czy dziś taki szablon ma jeszcze rację bytu? Czym w dzisiejszych czasach kieruje się konsument oraz jak wybić się na tle branży i znaleźć swoje miejsca na tle przesyconego rynku?

Otóż dobra kuchnia to nie wszystko. Ba, nie wystarczy już nawet znajomość bliższego i dalszego otoczenia restauracji. Oferujesz najświeższe produktu, ciekawe menu oraz ceny najniższe w okolicy, a jedyne o co pyta klient to hasło do wifi? Wykorzystaj to! Przedsiębiorstwa gastronomiczne przede wszystkim powinny posiadać umiejętność zwrócenia na siebie uwagi oraz zatrzymania klienta przy sobie, a to zdobyć można tylko dzięki sprawnemu marketingowi. Jeśli Twój klient potrzebuje dostępu do Internetu to znaczy, że i Ty w tym Internecie musisz się pojawić!

Znasz te sytuacje, kiedy na 10 zadowolonych klientów tylko jeden podzieli się przychylną opinią na portalu społecznościowym, a na 10 niezadowolonych otrzymasz 10 negatywnych recenzji? Nastały czasy, w których ludzie potrzebują miejsca, w którym mogą wylać swoją frustrację. Takim miejscem stał się internet. W naszej rodzimej przestrzeni internetowej istnieje wiele portali opiniotwórczych, gdzie polecać można restauracje, kawiarnie, bistro.. wszystkie miejsca związane z gastronomią. Do najpopularniejszych należy facebook.pl, zomato.pl, pyszne.pl czy tripadvisor.com. To czas, kiedy należy wziąć sprawy w swoje ręce i zadbać o dobrą opinię.

Nie da się już ukryć, że Internet jest integralną częścią naszego życia, a jeśli nie ma Cię na facebooku, wielu może uznać, że w ogóle nie istniejesz. Również tutaj rozpoczyna się proces podejmowania decyzji, w jakim miejscu potencjalny klient zje dziś lunch czy kolację ze znajomymi. Ludzie lubią chodzić w miejsca, o których przeczytali opinie. Ufają im i coraz częściej biorą pod uwagę.

Rosnąca konkurencja zmusza do bardziej kompleksowego podejścia do biznesu. Innowacyjny pomysł to początek drogi na szczyt, ale jak dostać się tam szybciej? Oczywiście odpowiedzią jest marketing internetowy. O istnieniu Twojego lokalu muszą dowiedzieć się klienci. Klienci, którzy swoje życie częściowo przenieśli do Internetu, więc i tam trzeba ich szukać!

Jeśli w odpowiedni sposób zadbasz o swoje miejsce w sieci, klienci bez trudu Cie znajdą i odwiedzą Twoją restaurację. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci specjalną ofertę dedykowaną branży gastronomicznej. Twój lokal wybije się na tle branży, a Ty będziesz cieszyć się pozytywnym wizerunkiem i zadowoleniem klientów.

[:]